Toată lumea vorbeşte de criza economică şi de impactul ei asupra tuturor domeniilor, inclusiv asupra publicităţii. Criza în sine e un cerc vicios, care se amplifică pe sine: cu cât vorbeşti mai mult de criză, cu atât efectul ei psihologic se amplifică. 

Clienţii deştepţi, însă, nu se lasă intimidaţi şi nu taie bugetele alocate publicităţii, ci din contră, investesc în promovare. 
Istoria a demonstrat că cei care, pe perioada crizelor, au continuat să aloce bani publicităţii au avut parte de creşteri semnificative ale vânzărilor, pe când cei care au ocolit publicitatea, au avut vânzări foarte mici, conducând astfel la o proprie criză internă, cu efecte pe parcursul a câtorva ani. 
Potrivit cercetărilor realizate de McGraw şi Hill pe 600 de companii din industrii diferite, între 1980 şi 1985, vânzările companiilor care au investit puternic în publicitate în perioada de recesiune, au crescut cu 256% mai mult decât vânzările companiilor care nu au mai investit în publicitate.
Motivele principale pentru care o companie ar trebui să investească în publicitate în perioadă de criză sunt următoarele:
1. Menţinerea identităţii brandului are costuri mai reduse decât o reconstruire a sa de la capăt
 Reducerea investiţiilor în publicitate pe perioada unei crize, duce brandul într-un con de umbrăpe piaţă, deci şi pentru consumator. Acest lucru afectează în mod direct vânzările unei companii, mai mult decât ar fi ele afectate de criza în sine. După ce criza va trece, brandul va dori să iasă din conul de umbră, dar ar putea fi prea târziu, promovarea ne mai putând fi reluată de unde rămăsese înainte de criză. Astfel că brandul va fi nevoit să-şi reconstruiască identitatea de la zero, pentru a putea capta din nou atenţia consumatorului, iar acest lucru implică nişte costuri uriaşe.
Citeste integral articolul pe blogul Sunshine Media.