Copywriter-ul este persoana care crează textele (în cazul literar, deoarece poate să fie vorba şi despre imagine, sunet, animaţie, etc) pentru reclame, spoturi publicitare, diverste texte menite să vândă anumite produse sau servicii. Mai nou, când se vorbeşte despre Copywriter, lumea se referă la două categorii, adică cei care lucrează direct cu clienţii, outdoor, fizic şi cei care „trăiesc” în lumea on-line. Fiecare dintre ei trebuie să se focuseze pe colaborarea intensă cu persoanele din echipa de creaţie, fiecare trebuie să identifice publicul ţintă pentru a putea să îşi formeze o imagine asupra modului de abordare a textului.  

Copywriter-ul poate să facă de asemenea şi Text Content, pe când scriitorul de text content nu este necesar să ştie să facă şi Copywrite. Când vorbim despre Text Content, ne referim la un articol, sau la un text care conţine informaţii generale despre o companie de exemplu, pe când a fi Copywriter înseamnă că trebuie să îţi înţelegi clientul şi trebuie să îl motivezi să cumpere sau să îşi schimbe părerea istorică pe care o are deja.

Câteva motive pentru care ai externaliza serviciul de copywriter.

  1. În primul rând, atunci când se discută despre externalizare servicii se are în vedere şi se urmăreşte scăderea costurilor cu angajaţii, cu materialele, cu salariile. Utilizarea mediilor de comunicare moderne permit angrenarea în diferite activităţi a persoanelor fără a fi prezenţi fizic la sediul firmei. Din acest motiv, acolo unde se poate, şi în cazul Copywriter-ilor este posibil, acest serviciu poate fi externalizat.
  2. Relaţiile de muncă se bazează pe un contract de prestări servicii şi nu pe un salariu fix, salariu probabil prea puţin motivaţional.
  3. Un copywriter freelancer apreciază serviciul mult mai bine decât angajatul deoarece intenţia lui este să îşi dezvolte portofoliul de clienţi şi să primească referinţe cât mai bune. Aceasta îi va permite în viitor să crească atât pe plan profesional cât şi economic.
  4. Înţelege mai bine piaţa şi vede trendul pe care aceasta îl are.
  5. Managementul timpului este un element după care tânjesc mai toţi angajaţii. Majoritatea îşi doresc puţină „libertate de mişcare” în timpul serviciului, pentru diferitele probleme care trebuie să fie rezolvate. A nu fi stresat din acest punct de vedere duce la creşterea concentrării asupra proiectului şi continua îmbunătăţire a lui.
  6. Din punct de vedere al riscurilor pe care Copywriter-ul freelance şi le asumă, împreună cu clientul său, Copywriter-ul le cunoaşte şi va face tot posibilul să le evite, evitând totodată şi un eventual eşec în ceea ce priveşte contractul încheiat.