Facebook a devenit o super putere, asta e clar pentru toata lumea. Daca nu esti prezent pe Facebook si detii o afacere online, usor usor vei fi lasat in urma. In prezent internetul ne ofera multe posibilitati de promovare a unei afaceri: in primul rand un site, apoi optimizarea continutului, optimizarea pentru motoare de cautare, adwords, link exchange, inscrierea in directoare si multe altele care se potrviesc in functie de domeniul de activitate al unei afaceri. De cativa ani, Facebook ofera o alternativa la promovarea in online. Interactiunea este cuvantul cheie care sustine aceasta platforma. Daca inainte, prin interactiune, te gandeai sa adaugi un serviciu de Live Support pe site, acum totul a urcat la un nou nivel. Sunt absolut convins ca 99% dintre voi, care cititi acest articol, aveti un cont pe Facebook. Si eu am. Este perfect normal. Nu traim in pesteri si… sincer, toata conspiratia asta despre care se vorbeste, despre lipsa de “intimitate” a datelor personale pe Facebook… mi se pare un curent lansat de Google+. In fine, mai putina importanta are asta. Vreau sa vorbim acum despre cum tu, ca designer la o companie, primesti sarcina de a dezvolta pagina de Facebook a companiei. Nu te speria. Sunt cativa pasi pe care trebuie sa-i respecti din punct de vedere tehnic, apoi iti poti lasa imaginatia sa zboare.

Crearea unei pagini de Facebook este foarte asemanatoare cu crearea unui site. Stii sa faci un site, nu?

Gandeste totul in 520px. Latimea unei pagini de Facebook este de 520px, asa ca incearca sa te incadrezi in aceasta limita. Ce depaseste aceasta dimensiune va creea un slide bar in pagina, si asa e chiar urat. Nimeni nu da scroll pe orizontala.

Inaltimea nu conteaza. Nu trebuie sa-ti faci probleme despre cat de inalta va fi pagina ta. Trebuie totusi sa retii ca cea mai mare interactiune cu pagina se petrece in ceea ce este vizibil fara sa dai scroll. Tine cont de asta.

Tine cont de marimea numelui companiei. Pentru ca butonul de LIKE este pus in dreapta numelui companiei, fii foarte atent cand pozitionezi Call-to-action-u’. Stii la ce ma refer, sageata aia draguta care te indeamna sa dai Like la pagina. Cu cat numele companiei este mai lung, cu atat butonul de Like este mai la dreapta, si n-ai vrea o sageata care sa indice numele companiei, in loc de butonul de Like. Cel mai bine, fa un Print Screen la pagina de Facebook si aranjeaza sageata astfel incat sa indice direct care buton.

Nu spune tot in pagina de landing. Ai spune ca asta e treaba copywriter-ului, dar tu esti cel care organizeaza informatia, care stie sa plaseze un obiect in functie de importanta lui si tot tu esti cel care decide unde pica ochii cititorului la primul click. Ofera un pic de suspans, fa-ti cititorul sa doreasca sa apase pe Like, nu doar pentru a participa la un concurs. Daca vrei, gandeste aceasta pagina ca un Teaser pentru restul informatiilor pe care le vei oferi in pagina de Facebook.

In principiu e bine sa respecti aceleasi reguli pe care respecti in cazul unui site. Nu obosi privitorul, nu pune 40 de randuri de text, nu-l bombarda cu 15 culori si nici nu incarca pagina cu 80 de poze. Nimeni n-are rabdare sa ti se incarce tie imaginile. E atat de usor sa dai Back…

Iti urez mult succes in crearea noi tale pagini de Facebook sau in editarea uneia existente. Arata-ne ce-ai facut postand link-ul de la pagina de Facebook in comentarii, mai jos.